Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu
1235 Postów
robert taki
(gargamello)
Maniak
jasta102 napisał:
a to nie lepiej kupić sobie folksfakena na ropę i dumnie trzymać czarne okulary na nosie
a łokieć przez okno czupurnie wystawiać

niczym jasta...
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post
Jarek b
(akershus2014)
Wiking
Witam. Na dzień dzisiejszy jak wygląda i i kosztuje procedura legalizacji polskiej instalacji gazowej do auta z roku 1996?
Zgłoś wpis
Oceń wpis:5  
Odpowiedz   Cytuj
25 Postów
Artur Jakubowski
(artur822)
Wiking
Z tego co ja się dowiedziałem to instalacja do auta do 2003 roku czyli od Euro 3 musi spełniać wymogi ece R 115. Musi być potwierdzone dokumentcją że dane auto na gazie spełnia tę samą normę spalin co na benzynie czyli np. w moim przypadku jest to Euro2... druga rzecz to wszystkie elementy użyte do instalacji muszą być oznaczane że spełniają wymogi R115. Zobacz np stag 300 isa2 na niemiecki rynek... wiem już że spełnia przechodzi legalizację w Norge. Do tak starego auta jak Twoje nie potrzeba nie ma tego w wymogach... po 2003 już musi być więc ogólnie tłumaczenie homologacji na butle, tłumaczenie homologacji na montaż(jest to ten dokument który każdy zakład który ma zezwolenie wystawia (jest z góry numerowane przez instytucje państwowe) po montażu i na liście wypisane są elementy jakie były użyte. Oczywiście przewód gazowy montowany do podwozia co 25cm, i reszta to to samo co w Polsce, czyi przewody gzowe minimum 25cmod układu wydechowego jeśli bliżej to musi mieć specjalną otulinę... Ja będę próbował w styczniu legalizować gaz do Skody Octavi 2000rok z Stag 300 ISA2 podobno że nie ma żadnych problemów... np w Gjovik... Zawsze wcześniej można jechać do zakładu montażu gazu okolice Honefos konkretna osoba i wiele mi wyjaśniła. Pozdrawiam Artur
Zgłoś wpis
Oceń wpis:5  
Odpowiedz   Cytuj
12 Posty

(Kamil888)
Wiking
Karol.Ky napisał:
A po co pakowac gaz?

Człowieku kolega nie pyta po co pakować gaz tylko pyta o poradę. Jak nie masz nic do powiedzenia by mu pomóc to sie nie interesuj bo tacy ludzie jak ty psują te forum.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:3  
Odpowiedz   Cytuj
8929 Postów
Maniak
zawak napisał:Karol.Ky napisał:A po co pakowac gaz?
Człowieku kolega nie pyta po co pakować gaz tylko pyta o poradę. Jak nie masz nic do powiedzenia by mu pomóc to sie nie interesuj bo tacy ludzie jak ty psują te forum.
CZŁECZYNO o ograniczonych horyzontach poznawczych ! .
Jak nie masz , nic ciekawego do wniesienia w ten mechaniczny temat ... !.
To dlaczego zabierasz GŁOS !?.
---
Chcesz zaistnieć na Tym Forum , to pisz sensownie .
---
Karol Zapytał się tak przy okazji , bo może pozytywna i sensowna odpowiedź , zachęciłaby Go , do Montażu podobnego urządzenia w własnym aucie .
---
to właśnie twój głos , nic nie wnosi w tym temacie zaśmiecając Poważnie dość poważny temat .
---
Chcesz się bawić w psychologa i poprawiacza , to zapraszam do tematów poświęconych tym problemom psychologiczno psychiatrycznym również na Tym Forum w innym dziale .
Zgłoś wpis
Oceń wpis:-5  
Odpowiedz   Cytuj
3511 Postów

(Karol.Ky)
Maniak
zawak napisał:
Karol.Ky napisał:
A po co pakowac gaz?

Człowieku kolega nie pyta po co pakować gaz tylko pyta o poradę. Jak nie masz nic do powiedzenia by mu pomóc to sie nie interesuj bo tacy ludzie jak ty psują te forum.


Pytac nie moge? A w jakiz to sposob psuje to forum? Skad masz takie informacje? Zmieniam kodowanie stron i podstron? Zapytac nie mozna?

PS
Przejazlem twoje wypowiedzi, sam psujesz forum piszac; przykladowo " Z kad"



Odsylam do regulaminu!
Zgłoś wpis
Oceń wpis:-2  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post
Michał Graboń
(michal.grabon)
Wiking
Ja ponad dwa lata temu meczyłem się ze SV aby zarejestrować gaz do Forda Focusa 2000 rok z instalacją STAG4. Musiałem mieć uznaczenia na każdych wężach, homologacje zbiornika, zaswiadczenie ze elementy instalacji współpracują ze sobą oraz że instalacja jest dobrana do Forda, przetłumaczyć instrukcję obsługi oraz że spaliny mieszczą się w normie z benzyny.
Z tego co widzę na forum to różne osoby spotykają się z różną reakcją, ale ja miałem tak
pozdrawiam
Zgłoś wpis
Oceń wpis:2  
Odpowiedz   Cytuj
25 Postów
Artur Jakubowski
(artur822)
Wiking
Witam to co mój szef dowiedział się od S.Vagvesen... więc nie dużo trzeba...
1. Zakład montażu który ma certyfikat że może montować gaz.(tłumaczenie)
2. Tłumaczenie norweskie lub skandynawskie lista użytych elementów, instrukcja dla użytkownika, inne dokumenty informacyjne od producenta) wydaje mi się że nie trzeba tłumaczyć ponieważ na dokumencie homologacji montażu są wypisane na liscie wraz z oznaczeniem homologacji europejskiej. Napewno homologację na butlę trzeba tłumaczyć.
3. Instalacja musi spełniać to samo EURO co na benzynie, (lub wyższą) potwierdzone dokumentem (i tu jest problem z Stagiem...bo takowych na rynek Polski nie ma, tylko na Niemiecki zajmuje się tym firma Femitec, i oni widziałem mają papier z Niemieckiego ABGASGUTACHTEN dotyczy STAG 300 ISA2 index "D".
W cenie zestawu zawarta jest opłata dla TUV za wydanie potwierdzenia "ABGAS".

The price includes set is concluded for the fee for issuing confirmation TUV "ABGAS".

Der Preis Set ist für die Gebühr für die Erteilung von Bestätigungs-TÜV "Abgas"

Najwięcej problemów jest właśnie z tym papierem. Ponieważ Stag nie posiada potwierdzenia na papierze, że ma TUV potwierdzający normy emisji spali (Euro2do5) tylko tym sie chwali ze ma Euro5... Tutaj nie wiem poprostu jakaś firma montująca gaz lub laboratorium które sprawdzi instalacje pod tym kontem, ale nie wiem jak to dokładnie wygląda. Ja widziałem taki dokument to były wymienione marki samochodów i np. że od jakiej do jakiej mocy na cylinder spelnia np skoda od 13,10kw do 38kw na cylinder ma norme Euro 2-3-4 i druga rubryka byla na euro 5 i skoda miala 10,33do16,96kw na cylinder) lista była o wiele krótsza.
4.Wysłać wszystkie dokumenty do najbliższego S. vegvesen i umówić się na kontrol.

Poświęciłem sporo mojego czasu na gromadzenie informacjii mam nadzieję że to się przyda innym osobom. Pozdrawiam Artur
Zgłoś wpis
Oceń wpis:-4  
Odpowiedz   Cytuj
25 Postów
Artur Jakubowski
(artur822)
Wiking
Papier Femitec tylko nic nie pisze ze to stag, ale podane na dole dane firmy Niemieckiej i strona z zdjęciami staga 4 i starsze Stag 300. Myślę że to wystarczy do potwierdzenia że normę ma. Pozdrawiam plik pdf... nie wiem czy będzie widac...

Plik pochodzi z femitec.eu
Zgłoś wpis
Oceń wpis:-2  
Odpowiedz   Cytuj
25 Postów
Artur Jakubowski
(artur822)
Wiking
Może by tak ktoś odezwał się i opowiedział swoją przygodę?? Jak było z tłumaczeniami?? bo ja słyszałem że wystarczy zwykłe tłumaczenie nie koniecznie przez przysięgłego tłumacza. Może ma ktoś instrukcję użytkowania do Staga 300?? Albo właśnie ten papier że auto spełnia normę Euro. Pozdrawiam Piszcie ludzie....zawsze coś nowego się dowiemy. Pozdrawiam Artur
Zgłoś wpis
Oceń wpis:9  
Odpowiedz   Cytuj


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok